IDEEI DE UN MINUT personale si imprumutate

17 februarie 2009

Simple intrebari ce pot schimba vietile oamenilor

Cred ca imi va fi destul de greu sa gasesc vreodata raspunsul adevarat la anumite intrebari. Am diverse pareri care cu timpul se tot schimba datorita inaintarii in varsta , datorita unei gandiri mai profunde si a unor analize mai exacte. Asta imi demonstreaza ca poate nu o sa am niciodata raspunsul adevarat pentru ca acesta poate ca nici nu exista ,sau poate ca eu nu vreau sa il admit sau eu nu reusesc sa-l percep , dar oricum intrebarile in sine imi dezvolta gandirea, imi provoaca imaginatia si imi starneste setea de cunoastere in asa fel incat sa caut raspunsuri toata viata. Asa sunt eu si poate mai sunt altii ca mine ,mereu interesat sa aflu “de ce e asa si nu altfel?”,”cine sunt eu, cum sunt eu si de ce nu sunt altfel?”,”care imi este menirea si daca o stiu cum pot fi sigur ca nu e alta?” la aceste intrebari se adauga multe alte enigme de acest gen. Multi dintre noi prefera sa nu se mai gandeasca la toate aceste aspecte ale vietii, dar gresesc. Oamenii devin comozi si prefera sa isi traiasca viata in rutina obisnuita fara sa isi mai puna aceste intrebari care necesita timp de gandire si multi ani de studiu pentru a consulta parerile tuturor filosofilor lumii.Majoritatea dintre noi prefera sa lase la o parte aceste intrebari si sunt speriati de existenta lor si de faptul ca un raspuns cert nu exista sau e greu sa-l gasesti.

In ceea ce priveste viata,existenta,scopul nostru pe Pamant, ,totul este relativ si numeroase teorii au iesit la lumina de cand e lumea si pamantul.Exista teorii diferite in ceea ce priveste rostul existentei umane si la modul cum am aparut noi oamenii.In zilele noastre lumea se bazeaza enorm de mult pe stiinta ,lasand filosofia pe un plan secundar,dar se poate dovedit foarte simplu ca fara filosofie stiinta nu poate aduce un raspuns concret si real la intrebari de genul “ce este omul?”.

In fiecare zi ni se intampla lucruri care de care mai spectaculoare sau deopotriva traim intr-o rutina enervanta. Acestea ne forteaza sa gandim totusi ca lucrurile se intampla cu un sens si ca cineva ne ghideaza viata . In acest fel gasim un vinovat pentru problemele care ne inconjoara. In zilele noastre omul obisnuit isi aduce aminte de filosofie doar in momentele foarte grele din viata atunci cand isi pune intrebarea daca viata merita sau nu traita deoarece atatea necazuri exista si doar putina fericire,si daca Dumnezeu il protejeaza sau daca viata noastra are un sens si toate se intampla intr-o anumita ordine a firii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

CHAT BY KRYS BLOG'S

Persoane interesate